(وبلاگ اطلاع رسانی و  ارتباط با دانش آموزان/ مطاعات اجتماعی +تحقیق و پژوهش)
 

راههای علمی علاقه مند کردن دانش آموزان به پژوهش

پژوهش چرا؟

امروزه بیش از هر زمان دیگر دانش آموزان نیاز دارند که علم بیاموزند وبرآن ارج نهند ،چرا که کشفیات علمی هر روز اتفاق می افتد.آن چرا که دانش آموزان باید بیاموزند این است که چگونه علمی فکر کنند ،چگونه منطقی بیندیشند ، مشاهده کنند،اطلاعات را جمع آوری کنند وآزمایش و نتیجه گیری کنند ،اینجاست که تحقیق ضرورت پیدا میکند تا دانش آموزان یک حدس هوشمندانه درباره مسائل ارائه دهند و خود را از بلاتکلیفی بیرون آورند. اگر دانش آموزان یادگیری خود را به عملکرد تبدیل کنند یعنی خود تولید کنند علاقه به پژوهش نیز در میان آن ها ایجاد میشود. پس میتوان گفت پژوهش نیاز اساسی جامعه برای زندگی با نشاط است و تحولات عظیم فرهنگی و صنعتی کشور موهون توجه خانواده و نظام آموزشی به مطالعه و پژوهش می باشد.

بقیه مطالب در ادامه مطلب

ادامه نوشته

سال ۱۳۹۵ را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مبارک

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۵ را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند.

در ادامه به نامگذاری‌های صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری در 17 سال اخیر اشاره می‌کنیم: 

سال 1378 با توجه به تقارن صدمین سالگرد ولادت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با طلیعه بهار، سال "امام خمینی(ره)" نام گرفت.

سال 1379 چون دو عید غدیر طی سال شمسی وجود داشت نام "امام علی(ع)" برای سال انتخاب شد.

سال 1380 یا توجه به اقدامات خصمانه و توسعه طلبانه جهان استکبار به سرکردگی آمریکا در منطقه غرب آسیا و همچنین ضرورت توجه مسئولان به امر اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور، مقام معظم رهبری این سال را سال "اقتدار ملی و اشتغال آفرینی" نامیدند.

سال 1381 با توجه به تقارن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان با آغاز سال شمسی، سال "عزت و افتخار حسینی" نام‌گذاری شد.

سال 1382 به عنوان سال "خدمت گذاری" نام گذاری گردید.

سال 1383 با توجه به اینکه سال آخر تصدی‌گری دولت هشتم محسوب می‌شد و ضرورت داشت دستگاه‌های دولتی گزارشی از عملکرد خود را تقدیم مردم کنند، مقام معظم رهبری این سال را سال "پاسخگویی" نامیدند.

سال 1384 سال "همبستگی ملی و مشارکت عمومی" نام نهاده شد که این نامگذاری مبتنی بر در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری نهم و همچنین افزایش حجم تبلیغات منفی و غوغاسالاری غربی‌ها پیرامون برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان و ضرورت احتراز فعالان و کنشگران سیاسی و رسانه‌ای داخلی از مناقشات حزبی و جناحی بود.

سال 1385 با توجه به توهین برخی نشریات غربی به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) و غلیان احساسات دینی مسلمانان سراسر جهان و انزجار آن‌ها از هتک حرمت کنندگان به ساحت مقس نبوی، سال " پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله" نام نهاده شد.

سال 1386 با توجه به تلاش همه‌جانبه و مذبوحانه دنیای استکبار برای ایجاد تفرقه در میان امت اسلام و ملت ایران، سال "اتحاد ملی، انسجام اسلامی" نامگذاری شد.   
 
سال 1387، سال "نوآوری و شکوفایی" نام نهاده شد.

سال 1388، با توجه به سرانه بالای مصرف انرژی‌ در کشور، سال "اصلاح الگوی مصرف" نام گذاری شد.

سال 1389 در شرایطی آغاز شد که کشور یک سال بحرانی را بواسطه فتنه گری‌ها و زیاده خواهی‌های برخی مردودین سیاسی سپری کرده بود و به نوعی اهداف کلان توسعه ای کشور مغفول مانده بود؛ از اینرو مقام معظم رهبری این سال را سال " همت مضاعف و کار مضاعف" نامیدند.

سال 1390 با توجه به تحولات رخ داده در عرصه اقتصادی و فزونی یافتن اقدامات خصمانه غربی‌ها در تحریم کشور، این سال "جهاد اقتصادی" نام گرفت.

سال 1391، سال "تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى" نام گرفت که علت این نامگذاری، تحریم های اِعمال شده لجام گسیخته از جانب غرب و همچنین برخی سوء مدیریت‌ها از جانب مسئولان در عرصه اقتصادی بود.  

سال 1392، با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و همچنین ضرورت عزم راسخ مسئولان برای عبور از معضلات اقتصادی، سال "حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی" نام نهاده شد.

سال 1393، همچون سه سال گذشته، مقوله اقتصاد در نامگذاری سالیانه جای داشت؛ البته در این سال مقوله فرهنگ نیز مورد توجه قرار گرفت و مقام معظم رهبری این سال را سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامیدند.

سال 1394، نیز سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نام نهاده شد. 

 
  BLOGFA.COM